חומצה היאלורונית בשפתיים המדריך המלא

עיבוי השפתיים בהזרקה – המדריך המלא

עיבוי שפתיים הינו טרנד אשר מצליח לסחוף אליו נשים רבות. אפשר להבין רצון ותשוקה זו, כאשר מסתכלים על ההיסטוריה האנתרופולוגית של הגוף הנשי והמיניות, שפתיים מלאות מאותתות על חושניות, סקסיות ולכן מהוות גורם משיכה ואטרקטיביות. להיסטוריה זו מתווספים מחקרים רבים ושונים המצביעים על כך שישנו יחס מסוים בין איברי הפנים אשר יהפכו אישה ליפה יותר. מחקרים אלה מצאו כי ככל שהשפתיים יהיו עבות ומלאות יותר, כך האישה תיחשב למושכת יותר. כיום, כאשר כולנו נמצאים ברשתות החברתיות השונות, ומודעים למודל היופי הנשי, אשר בסך הכל די אובייקטיבי מי לא תרצה להראות מושכת ויפה יותר?

החשיבות של עיבוי השפתיים

הרצון של עיבוי שפתיים אינן נחלתן רק של נשים צעירות, אלא גם, ואף במיוחד של נשים מבוגרות יותר, כתוצאה מכך ששפתיים עבות הינן סממן של נעורים. העובדה היא שהשפתיים נעשות דקות יותר ככל שמתבגרים, מכיוון שהן מאבדות באופן טבעי קולגן ושומן. עובדה זו עלולה להוביל לרזון ורפיון של הפנים, כולל השפתיים, באופן שישווה לפנים את אותה הבעה מבוגרת, רצינית ובלתי רצויה. כדי לשמר פנים צעירות ויפות יותר, אתן הנשים באמת יכולות לעשות משהו בנידון. הרצון והדרישה של הנשים לטיפולי הזרקה לעיבוי השפתיים עולה בהתמדה בשנים האחרונות. אנו מאמינים שגם את רוצה לעבות את שפתייך, אולם לפני כן, כדאי ורצוי קצת להכיר את החומרים השונים, כדי שתוכלי לדעת להכיר ולבחון לקראת מה את הולכת.

חומצה בשפתיים
עיבוי השפתיים מעניק מראה בריא, צעיר ורענן

מה כדאי לקחת בחשבון לפני התחלת תהליך העיבוי ?

כדאי לחשוב על מספר דברים לפני שניגשים לתהליך ההזרקה. הדבר הראשון שיש לקחת בחשבון כשחושבים על עיבוי שפתיים הוא איך בעצם תרצי להיראות לאחר ההזרקה. קחי רגע עם עצמך וחשבי האם את רוצה רק להגדיר את גבולות השפתיים, או שאת רוצה למלא אותם כך שייראו גדולות יותר?

ידיעת התשובות לשאלות אלו תעזור לך להחליט בנוגע לסוגי החומרים אשר יתאימו לך ביותר. הזרקה לעיבוי השפתיים הינה הדרך המועדפת על נשים רבות, בהשוואה לאופציה הניתוחית. היתרון הגדול והמשמעותי של חומרים אלו הוא שהם אמינים ובעלי תופעות לוואי מעטות, לכן זמן ההחלמה לאחר ההזרקה הינו מהיר מאד.

מה כולל התהליך ?

יש המתחילים את התהליך במריחת משחת הרדמה (EMLA) כ- 20-30 דקות לפני הזריקה, על מנת לאלחש את האיזור ולהפחית את רמת הכאב. לאחר מכן, מתחילים בהליך הכולל הזרקה של אחד ממספר סוגי החומרים למילוי השפתיים, אשר הינם סוגים שונים של חומצה היאלורונית. מכיוון שהכוונה בעיבוי השפתיים היא להחליף את הקולגן והשומן שאבדו, מבחינה הגיונית, קולגן היה אמור להיות הסוג הנפוץ ביותר.

עם זאת, הוא משמש לעתים רחוקות למטרה זו מכיוון שהוא אינו יכול להחזיק מעמד זמן רב, ובנוסף הוא עלול לגרום לתגובות אלרגיות אצל אנשים רבים. כמו כן, נרצה לנפץ עוד מיתוס ולהזכיר לכן כי אין דבר כזה בוטוקס בשפתיים, רק מכיוון שבוטוקס אינו חומר מילוי ולכן לא נעשה בו שימוש לצרכים אלה.

סוגי חומצה היאלורונית

כיום נשים רבות בוחרות בסוגים שונים של חומצה היאלורונית לתהליך של עיבוי שפתיים. חומצה היאלורונית היא חומר דמוי ג'ל המשמש בעיקר לשמור על נפח ולחות העור. החומר יוצר מראה של שפתיים עבות על ידי הצמדתו למולקולות המים בעור. חומרי המילוי הללו נספגים לאט וניתן לעבות אותם או לדלל אותם כדי להגיע בדיוק למראה הרצוי. ישנם שמות מותגים רבים של חומצה היאלורונית בשוק, אולם אנו נסקור רק את אותם חומרים הנחשבים לאפשרויות הפופולריות ביותר. ניתן לעבור טיפולים חוזרים כל חצי שנה, ואף נמצא במחקרים שונים כי הזרקת חומצה היאלורונית מניעה ומעודדת את העור לייצר יותר קולגן כך שהשפתיים ייראו יותר ויותר מלאות באופן טבעי יותר.

ישנם מספר סוגים שונים של חומרים בשוק, בין החומרים הנפוצים של חומצה היאלורונית ניתן למנות את רסטילן וג'ובידרם (Juvéderm) אשר מחזיקים מעמד כשישה חודשים ומציעים מראה טבעי. כמו כן ישנו את וולור (Vollure) אשר הינו מוצר חדש בשוק, הוא עמיד ביותר ואינו מנפח את השפתיים, כך שהוא מציע אף מראה טבעי יותר. חומר נוסף הינו וולבלה (Volbella) אשר הינו דק ועוזר להחליק את קו השפתיים ,חומר זה עשוי להחזיק עד כשנה.

 הבחירה בין החומרים תהיה בדרך כלל של המטפל. במהלך תהליך הייעוץ, המטפל יעריך את מבנה השפתיים שלך ואת איזון הפנים הכללי. כמו כן, יכולי להיות שתידרשי להצטלם כדי שאפשר יהיה לקבוע את הסימטריה וצורת השפתיים הנדרשת, כך שיתאימו למראה הפנים הכללי וייראו טבעיות עד כמה שניתן. לאחר החלטת המטפל בייעוץ איתך ועם דרישותייך כמובן, הוא יקבע אילו אזורים בשפתיים שלך צריכים להיות מלאים יותר, האם יש צורך בתיקון הצורה, ובאילו חומרים כדאי לעשות שימוש כדי להגיע לתוצאה הרצויה.

איך מתבצע ההליך של הזרקה לעיבוי השפתיים

מן הסתם, הצעד הראשון לקביעת הליך עיבוי שפתיים יהיה בקביעת התור מראש. כדאי ורצוי לראות ולחפש המלצות מחברים או לקוחות עבר אשר ביצעו הליך דומה במרפאה אליה את מתכוונת להגיע. אנחנו ב- Lipsly נשמח להציע לך מידע נוסף על הקליניקות הטובות ביותר לעיבוי השפתיים.

חשוב לנו להגיד, כי חומרי המילוי של חומצה היאלורונית הינם בטוחים, כך שכל עוד הפרוצדורה נעשית בידי מומחים, תוכלי להרגיש בטוחה ומוגנת.

ביום בו קבעת את מילוי השפתיים, ימרח המטפל חומר הרדמה מקומי על השפתיים שלך ולאחר מכן באמצעות מחט הוא יזריק כמויות קטנות של חומר הרדמה בחלק הפנימי של הפה כדי להקהות את השפתיים העליונות והתחתונות. בשלב זה של ההליך, את עלולה להרגיש דקירה קלה כאשר המחט נוגעת בשפתיים. כאשר השפתיים יהיו קהות מספיק, תחל הזרקת חומר המילוי ישירות לתוך השפתיים עד לקבלת המראה הרצוי.

ישנן נשים אשר מתלוננות על הרגשה מוזרה בסנטר ובלחיים ודקירות קלות בעת ההזרקה. לאחר ההליך, את עלולה לראות נפיחות מסוימת בשפתיים וייתכן שתבחיני גם במספר כתמים אדומים קטנים או חבורות במקום בו נכנסו המחטים לעור. את עלולה לראות תופעות לוואי אלו ולהרגיש הרגשה קצת שונה בשפתיים למשך כשבוע לערך.

מומלץ להתייעץ עם מומחה לפני הליך עיבוי השפתיים

יתרונותיה של חומצה היאלורונית בשפתיים

לאחר ההזרקה, הג'ל בחומר המילוי תומך ומעצב את רקמות השפתיים. לחומרים אלה ישנם יתרונות רבים, הכוללים, בין היתר:

  • שליטה על נפח השפתיים – ניתן לשלוט בכמות החומר המוזרק, כך שלמטפל יש שליטה טובה יותר על נפח השפתיים שנוצר.
  • קצב טיפול הדרגתי – ניתן לבצע את הזריקות בהדרגה במהלך מספר פגישות עד להשגת התוצאות הרצויות.
  • בליטות או גושים אשר מתמוססים בקלות – כל הגושים והבליטות שנוצרו על ידי תנועת השפתיים ניתנים להמסה בקלות.
  • חבורות מועטות – ייתכנו פחות חבורות ונפיחות בהשוואה לחומרי מילוי עוריים אחרים.
  • תוצאות ממושכות –  תוצאות ההזרקה מחזיקות מעמד, אך תמיד זכרי כי הן אינן קבועות.
  • סבירות נמוכה לתגובה אלרגית – מכיוון שחומרי מילוי של חומצה היאלורונית עשויים מחומרים דומים לאלו המצויים בגוף, הסיכון שהם יגרמו לתגובה אלרגית הינו נמוך. עם זאת, אם את יודעת שאת אלרגית ללידוקאין, אל תשכחי להגיד זאת למטפל עוד לפני תחילת הטיפול.

סיליקון בשפתיים וההבדלים בינו לבין חומצה היאלורונית

בדרך כלל מרבית הטיפולים שייעשו לשם עיבוי שפתיים ייעשו באמצעות חומרים של חומצה היאלורונית. אולם כדאי גם להכיר את האפשרות להזרקת סיליקון בשפתיים, כדי להחליט החלטה מושכלת יותר. ההבדל העיקרי בין שני סוגי הטיפולים הוא במרכיב הזמן. בעוד שהזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים יכולה להסתיים במפגש אחד, הזרקת סיליקון מחייבת סדרת מפגשים, הכוללת כחמישה עד שמונה מפגשים, כאשר המרווחים ביניהם הינם של שבועיים. לאור הסבלנות הנדרשת במהלך הטיפולים, תוכלי להתנחם בכך שהתוצאה של הזרקת סיליקון נמשכת למשך שנים רבות, ויכולה להימשך אף עד חמש עשרה שנה. עובדה זו יכול להוות יתרון גדול לכלל התהליך, אך גם חיסרון, בעיקר אם את נוטה להתחרט על תהליכים שעברת או שהמחשבה כי תיראי בגיל 40 כפי שרצית להיראות בגיל 20 אכן נראית לך מוזרה.

סיליקון הינו חומר סינתטי ולכן הוא עלול לגרום לתגובה חריגה ומשמעותית של תאי רקמת החיבור וליצירת שפתיים עבות ונפוחות מדי. כמו כן, השפתים עלולות להרגיש נוקשות ובעלות מגע לא נעים. מחקרים שונים הוכיחו כי קיימת שכיחות גבוהה יותר לתופעות לוואי אשר עלולות להיגרם מהזרקת הסיליקון וייתבטאו בגבשושיות וגושים אף מספר שנים לאחר ההזרקה הראשונית. תופעות לוואי נוספות עלולות להיות נדידת הסיליקון לאזור אחר בגוף, איבוד צבע העור ועוד. הוצאת הסיליקון מהשפתיים חייבת להיעשות באופן כירורגי ופולשני, כך שכל בעיה או תסמין אשר מתרחש לאחר ההזרקה ואינו מוצא חן בעינייך או מהווה סכנה בפני עצמו- הינו בעיה אשר הפתרון עליה מורכב ומסובך.

תוכן עניינים

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

הוראות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית
בלוג
admin

הוראות לאחר הזרקת חומצה היאלורונית בשפתיים

הליך מילוי השפתיים באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית אורך דקות ספורות והוא נחשב להליך זעיר פולשני. עם זאת, עלולות להופיע מספר תופעות לוואי מסוימות לאחר ההליך כמו נפיחות, רגישות בשפתיים וחבורות.

המשיכו לקרוא »
חומצה בשפתיים זמן
בלוג
admin

כמה זמן מחזיקה חומצה בשפתיים?

השפעותיה של החומצה ההיאלרונית על עיבוי השפתיים הינה זמנית, כך שסביר להניח כי תזדקקי לטיפולים חוזרים כל 6 עד 9 חודשים לערך, כדי לשמר את התוצאות באופן המיטבי. עם זאת,

המשיכו לקרוא »